Thursday, May 26, 2011

Dzień wszystkich mam


Moja matka nie była taki typ, gdzie matki zabierają swoje dzieci na edukacyjne zajęcia po zajęciach w szkole. Była bardzo ostra jako mama. Ale przez to, że była twarda, ja wyszłam na prawdziwego człowieka. Nie miałam tak łatwo w życiu. Owszem z tatą było luźniej, ale moja matka wszystko robiła żebym w życiu sobie poradziła. Kary były istotne dla mnie, bo co dzień rozrabiałam. He he tak byłam taki mały zbuntowany anioł, ale wyszłam na dobrej drodze dzięki tych kar stosowanych. Jednak te kary stały się dla mnie nagrodą, bo teraz jestem taka delikatna i miła jak aniołek. Podobno tacy ludzie są blisko bycie aniołkiem.
Natomiast moja matka nauczyła mnie fantazjować i rozszerzać moją wyobraźnie przez zabawę. Zawsze twierdziła, że zabawa mnie przygotuje to dorosłego życia. I faktycznie miała rację. Zabawa spełnia wiele funkcji i między innymi rozwija zdolności socjonalnych, emocjonalnych, językowych i intelektualnych,ulepszając i poszerzając wiedzę dziecka, Nauczyła mnie otwartości by mi w życiu łatwiej było. Przekazała te wartości
których na dzień dzisiejszy, preferowanych, tak mało. Nauczyła mnie też, że mam takie same prawa jak każdy człowiek na tym świecie i, że powinnam walczyć o swoje. Kiedy coś się mamie nie podoba, to ona otwarcie podchodzi to tej osoby i wprost mówi, to co jej się nie podoba. Jest odważną kobietą i ja w procesie mojego rozwijania uczyłam się stopniowo stawiać do wrogów lub to nie pokojoncych sytuacjach. Jako małe dziecko pamiętam, że przez mamę byłam zmuszona chodzić na balet, piano i do polskiej szkoły. Dzięki tych zajęć nabrałam pewności siebie i do tego otworzyłam swoją duszę i znalazłam piękno w sobie. Balet to jest sztuka i coś pięknego i się cieszę, że mogłam uciesniczyć w tańcu balet. Znam na pamięć najbardziej znane ruchy baletu tak jak Rounded joun, Plije. Kiedyś prawie umiałam stanąć na palcach, ale ludzie powiem wam z góry, że to cholernie boli. Już chyba nigdy więcej nie uczynię ten ruch.
Dzisiaj czuję się znów dzieckiem jak dawniej...
kiedy rysowałam laurkę dla niej,
i zbierałam po drodze kwiatki,
by po przyjściu do domu,
ofiarować je mamie. Wczoraj Gosia przypomniała mi o moim dzieciństwie. Tak naprawdę to ona wpadła na pomysł żeby dla naszych mam zrobić śliczne babeczki. Przyjechała do mnie tak około 23.00 i wziełyśmy się za produkowanie babeczek. Jej babeczki wyglądały pięknie. Okazuję się, że kreatywnie też jest uzdolniona i to bardzo. Ja bym mogła na każdą okazję zrobić babeczki, bo już to mam w krwi.
pragnę podziękować:
za wczoraj, za dziś, za jutro,
za wszystko...
co dla mnie zrobiła,
i dalej czyni...
za to, że w jej ramionach,
nigdy nie zaznałam chłodu,
za to, że jest mi
dobrą Matką. Wiem, że nie powinnam tak świadczyć, ale i tak to powiem, że moja mama jest najlepszą mamą na całym swiecie.
Dzisiaj jest dzień wszystkich mam. Czyli mówiąc inaczej wszystkie mamy rządzą:p. Życzę wszystkich mam piękny dzień matki.

No comments:

Post a Comment